A Superior man has been sentenced to five years in state prison for child enticement.

Dean Woodrow Grande, 51, pleaded no contest June 19 in Douglas County Circuit Court to felony counts of trafficking of a child and child enticement-sexual contact, according to online court records. One count of use a computer to facilitate a child sex crime was dismissed, but read in for sentencing.

Judge Kelly Thimm sentenced Grande Friday, Aug. 14 to five years in state prison and five years of extended supervision concurrent, with credit for 228 days already served. The Superior man was ordered to have no contact with minors except his child and no use of the internet without agent approval. He is required to register as a sex offender and comply with sex offender treatment.

A Superior woman notified the Superior Police Department in December that a man named “Bob” on Snapchat had sent a pornographic picture to her through the app, even though she told him she was 17. Investigator Adam Johnson with the Superior Police Department posed as a 15-year-old girl on Snapchat and added the man, who was later identified as Grande, to the profile’s friends list.

Over the course of several days, Grande conversed with the “teen” via Snapchat about sex and offered to pay her $50 to meet him and let him touch her sexually.

Newsletter signup for email alerts

Johnson messaged back saying, “Idk if that’s a good idea, you might kidnap me.”

Grande replied “Hmm no not into getting in trouble.”

Grande arranged to meet the 15-year-old in the parking lot of a Superior business. He showed up for the meeting in a truck and was arrested. Officers reported finding $51 in cash and a cell phone in a cubby near the radio of the vehicle.

Online court records show Grande was sentenced to 86 months in prison in Minnesota after pleading guilty to first-degree criminal sexual conduct in Carlton County District Court in 1992. He was accused of sexually assaulting a woman in Scanlon after kidnapping her from a Superior bar, according to a 1992 article in The Journal Times about the case.